duminică, 4 iulie 2010

Magazine, muzici si faze

Am un stil sportiv de a mă plimba prin magazine de haine- adică mai mult mă antrenez, decât performez, respectiv cumpăr ceva. Merg mult, repede, căutând chilipiruri, arzând serios calorii. Nu fac discriminări de brand, reputatie, target, mă duc peste tot unde găsesc chestii care să îmi bucure inimioara si să îmi satisfaca bugetul. Aşa am ajuns să observ lucruri care ii scapă muritorului obişnuit care merge fix la Afi sau la IDM (sau oriunde crede el ca i se potriveşte mai bine) si iese de acolo cu trei pungi pline ochi si cu nervii pe bigudiuri.

De exemplu, ascult cu atentie muzica din magazine. Duse sunt vremurile in care in toate magazinele se auzeau trei posturi de radio cu hiturile momentului. Ah, timpurile bune, când mă apuca cheful de dans in cabinele de proba si luam mai multe ţoale cica sa le încerc, de fapt doar sa mă bâţâi un pic in fata oglinzii...

Acum, fiecare magazin de haine are playlistul lui propriu care se asezonează cu brandul.De ce? Ca să se adreseze direct targetului pe care il vizează prin produse, ofkors.

La Stefanel si Massimo Duty vei auzi muzica ambientala sau café concert soft si de calitate, potrivita cu cumpărătorii high class si business. La Zara, mixuri faine de chillout, electro, acid jazz, care merg cu stilul urban, smart casual, tineresc al clientului tipic . La Kenvelo, hiturile dance ale momentului, date la maxim, ca sa motiveze spre golirea portofelului pe vizitatorii lor presupus low class-wannabe rich. Habar n-am daca strategia asta creste vânzările, dar e faina experienta de a schimba atmosfera si tempo-ul trecând de la un magazin la altul…

Cea mai intensa traire am avut-o la Miniprix, unde se presupune ca merg oamenii care au bani foarte putini de dat pe ţoale. Sau saraci, sa o spunem pe şleau, dar care tin la oaresce brand. Clienţi transpiraţi veniţi cu autobuzul, haos prin produse, aglomeraţie năduf. O tristeţe. Pe deasupra, ce muzica plutea? Romaneasca, bineinteles, si pe deasupra cu mesaj. “Nu ne-am născut la locul potrivit”, ”Plec pe Marte", ”Vrem sa va doara” a Paraziţilor... Ok, ok, poate muzica era pe target. Dar sa te inspire cumperi ceva ?!? când îţi reamintea ca situaţia e nasoala, nu stam deloc pe roze, hai să ne revoltam sau să sa emigram…

Impulsul imediat a fost să iau doua perechi de papuci, să le agresez cu ele pe vânzătoare pe agentul pirpiriu de paza, să jefuiesc casa si să o iau la goana hăt departe, poate chiar pe Marte. Pâna la casa , preţ de trei etaje si trei bruiaje umane, m-am deprimat si am ajuns cumpăr papuci respectivi....Intr-un final, a funcţionat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu